Garrattfan's Modelrailroading Pages

NS 5000
Inhoud van de kit
Ik maak altijd inventaris op van de kit. Allereerst om te kijken of er delen ontbreken, maar ook om later terug te kunnen zoeken of een deel bij aanvang van de bouw wel aanwezig was als ik er later een alsnog mis. En daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om al die zakjes door mijn handen te laten gaan. | |
Het wellicht meest herkenbare deel van de kit: de ketel |
|
De omloopplaat / voetplaat |
|
De frameplaten |
|
Drijfwielen en assen De drijfwielen hebben een diameter van 16,0 mm. Dat moet zijn 1.425 / 87 = 16,5 mm. Ik gok er op dat ze bewust iets kleine zijn gehouden om ruimte te maken voor de brede flenzen die nog gebruikelijk waren in de tijd van voor RP25 en finescale. Ik moet overwegen om grotere wielen te kopen met kleinere flenzen. |
|
Drijfwerk |
|
Machinistenhuis |
|
Tender delen, van boven naar beneden: kolenhelling, zijframes (2) en bodem |
|
<== Tenderwielen | |
Tender zijkanten en remwerk |
|
Nog meer tenderwanden |
|
Cilinders (linksboven), tender voorzijde (rechtsboven), rookkastdeur en vuurkistachterwand (rechtsonder) |
|
Frame-afstandhouders (linksboven) en aslagers (ook linksboven), motor en askrukken. |
|
Wasluiken, ummmm, en luchtslangen |
|
Enkele delen zijn klaarblijkelijk nabesteld |
|
Zakken vol met snoepgoed (ik zie de lampen en cilinderdeksels) |
|
De wielspaken, zij worden hier als afzonderlijke "wieldoppen" geleverd maar in werkelijkheid waren zij integraal gegoten, buffers en handrailhouders |
|
En de traditionele volstrekt zinloze zak draad. Zinloos omdat elke weldenkende bouwer zelf een ruime voorraad draad van gangbare maten heeft, en ook zinloos omdat dit draad niet recht is. Oké het kan recht gemaakt worden, maar waarom de moeite? |
Sign my
GuestBook